Hoe werf jij nieuwe klanten?


Om te groeien heb je klanten nodig. Dit lijkt een eenvoudige opdracht maar is in de praktijk vaak lastiger dan gedacht. Je hebt de laatste tijd alles uit de kast gehaald zonder groot succes. Nieuw elan is in zo'n situatie meer dan welkom. Gewoon even inspiratie tanken, je motivatie weer terug zien te vinden. Want als ondernemer of salesprofessional wil je natuurlijk wel je omzetprognose halen. Je hebt een andere manier van werken nodig. Het is tijd voor actie.

Een Sales Sprint is hét concept om binnen zes weken tijd een nieuwe markt te testen en zelfs tot een eerste verkoop te komen. Door een Sales Sprint is het mogelijk om het salesproces in een korte tijd opnieuw te ontwerpen. Zo vergaar je inzicht in kansen, pijnpunten en belemmeringen, zodat je snel de uitdagingen voor jouw sales- en marketing organisatie oplost. Tijdens een zesweekse 'Sales Sprint" leer je alles over:

  • Focus: one sprint, one niche. Na een grondige analyse bepaal je een specifieke doelgroep met een bijbehorend aanbod;
  • Prototyping: make something, go outside. Je ontwikkelt concrete sales-onderdelen waarmee je snel tastbare resultaten haalt;
  • Speed: not perfection. Binnen zes weken heb je de eerste nieuwe klant verwelkomd!

Wil je meer uit je zelf of je team halen? Heb je interesse om eens te sparren over verbeterpotentieel van jouw commerciële organisatie? Of ben je benieuwd of de "Sales Sprint' jou kan helpen om een robuuste groei te realiseren? Neem dan contact met mij op.

Ruud Olijve


Deel:
Facebook LinkedIn Twitter