Positioneringscanvas

Het postioneringscanvas helpt organisaties om onderscheidend te segmenteren. Segmenteren op basis van traditionele criteria hebben helaas een slecht voorspellende waarde voor succes. Een betere aanpak is selecteren op basis van problemen waarmee klanten worstelen. Je zoekt problemen die ervoor zorgen dat jouw klanten onvoldoende vooruitgang boeken. Vooruitgang waar ze wel naar snakken. Want klanten streven altijd naar de oplossing van hun probleem.

Tijdsduur:

± 30 minuten

Moeilijkheid:

3 van 5

Deelnemers:

± 3-5

Auteur:

Ruud Olijve

Hoe gebruik je het Positioneringscanvas?

Regel van te voren:

  1. Stel het juiste team samen 
  2. Reserveer een groot stuk wand of ruimte 
  3. Print of teken het canvas op een groot vel papier
  4. Heb ruim voldoende Post-it's en stiften klaar staan
  5. Sta je jezelf ongestoorde tijd toe 

Share:
Facebook LinkedIn Twitter