Audience Canvas

Het Audience Canvas helpt organisaties om veranderingen zodanig te omschrijven dat het voor ieder gekozen publiek helder is waaruit de propositie bestaat. Het Audience Canvas helpt je om jouw boodschap te versterken. Een goede boodschap heb je nodig om klanten binnen te halen. Met het Audience Canvas kun je mensen beter overtuigen.

Tijdsduur:

± 240 minuten

Moeilijkheid:

4 van 5

Deelnemers:

± 3-6

Auteur:

Christoph Niemann - Ruud Olijve

Hoe gebruik je het Audience Canvas?

Via de stappen van het canvas ga je een co-creatie aan die klanten betrokken laat voelen bij de producten. Door de juiste klant-interactie op de juiste momenten bouw je een waardevolle relatie op die terug te zien is in het uiteindelijke product. De kracht van dit canvas is dat het alle stakeholders betrekt.

Om ideeën krachtig te kunnen lanceren ga je ze allemaal langs. Je begint bij de investeerders en de directie. Daarna neem je de taal over van je klant maar vergeet je ook niet wie  de nieuwe ideeën moet uitvoeren. Dit canvas zorgt dat je jouw pitch op alle drie de niveaus invult zodat de betrokkenheid bij alle drie optimaal is. 

Regel van te voren:

  1. Stel het juiste team samen 
  2. Reserveer een groot stuk wand of ruimte 
  3. Print of teken het canvas op een groot vel papier
  4. Heb ruim voldoende Post-it's en stiften klaar staan
  5. Sta je jezelf ongestoorde tijd toe 

Share:
Facebook LinkedIn Twitter